Hírek
2017. November 09. 09:09, csütörtök |
Életmód
Forrás: mti
Tudatos fogyasztóvá kell nevelni az internetes tartalom felhasználóit is

Tudatos fogyasztóvá kell nevelni az internetes tartalom felhasználóit is - hangsúlyozta Horváth Péter, a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) munkacsoportvezetője csütörtökön az M1 aktuális csatornán.
Kifejtette: bár nem könnyű, de fontos, hogy a tartalom felhasználója felismerje a legális, illetve a kalóz forrást, és tudatosan hozzon döntést a legális forrás felhasználásról.
Kovács Gábor kutatásvezető elmondta, hogy ezer fős mintában mérték fel a fiatalok internethasználati szokásainak változását, köztük a jogvédett tartalmakhoz való viszonyukat.
Horváth Péter rámutatott arra, hogy az interneten is elterjedt az előfizetéses tartalomszolgáltatás, a férfiak hajlandóbbak a legális tartalom használatáért fizetni, mint a nők.
A HENT közleménye szerint a fiatal felnőttek negyede nem tudja egymástól megkülönböztetni a legális és az illegális oldalakat.
A kutatás kimutatta, hogy a fiatalok több mint négyötöde zenehallgatásra, háromnegyede filmnézésére, kétharmada vásárlásra, 50 százaléka pedig játékra is igénybe veszi az internetet.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Június 19. 07:13, csütörtök | Életmód
A túl kevés vagy a túl sok alvás is növeli a halálozás és a stroke kockázatát
2025. Június 19. 07:08, csütörtök | Életmód
Makk Károly és Darvas Iván életműve előtt tiszteleg az 5. Magyar Mozgókép Fesztivál
2025. Június 18. 07:12, szerda | Életmód
Groupama Biztosító-OTP Bank: a magyar családok átlagosan több mint félmillió forintot költenek külföldi nyaralásra
A magyar családok átlagosan több mint félmillió forintot költenek külföldi nyaralásra a Groupama Biztosító és az OTP Bank megbízásából ezer fő megkérdezésével készült országos reprezentatív kutatás szerint.